תמונת מופע: קסם הקלרינט הקריאולי

קסם הקלרינט הקריאולי

מוזיאון תל אביב לאומנות - אולם רקנאטי (מפת הגעה)
יום שישי, 31 מאי 2024 בשעה 17:30
משך: שעה ו-20 דקות
מחיר 169 עד 199 ₪

פרטי הקונצרט

הצליל הייחודי של הקלרינט הקריאולי נולד בניו אורלינס והחל את המסורת המפוארת של הג'אז הקריאולי, שהוא תוצאה של כור ההיתוך בין האירופאי לאפריקאי. צליל הקלרינט כולל "צווחות" וגליסנדי, קפיצות וגם תרועות, מקשט ומפאר את הסגנון בכל נגינת קונצרט מכובד של מוסיקה ניו אורלינסית. ההבעה היא מאד אישית ועמוקה. הקלרינט, לצד החצוצרה והטרומבון ניגנו בהלוויות וגם בחתונות, מצעדים ומוסיקה לריקודים.

מוזיקאים שאבו השראה ממקצבים אפריקאים, מוזיקה קלאסית אירופאית ומסורות עממיות. הטון של נגני הקלרינט היה עשיר, מלא ומלא נשמה, דבר שאיפשר לבטא מגוון רחב של רגשות.

נגן הקלרניט Uli Wunner נחשב לאחד מממשיכי אסכולת הנגינה המסורתית בקלרינט הקריאולי, אשר כאמור החלה עם הולדת הג'אז לפני קצת יותר ממאה שנים. עם הצליל והשנינות שאין דומה להם, הוא אחד מנגני הקלרינט והסקסופון המוערכים ביותר באירופה. התשוקה שלו לג'אז של ניו אורלינס הובילה אותו להיפגש ולנגן עם כמה מהאמנים הגדולים של הסצנה. הוא ממזג את השורשים הבוואריים האמיתיים שלו עם מקצבים ברזילאים ונשמה של ניו אורלינס. ייסד את להקת ה  Storyville Shakers איתה הופיע מעל 40 שנה. הוא מתארח בפסטיבל הג'אז המפורסם של אסקונה מזה 30 שנה, שם הופיע עם אייקונים כמו שאנון פאואל, ג'רלד פרנץ', לוסיאן ברברין ורבים אחרים.

מאז שהותו הראשונה בניו אורלינס ב-1979 הוא אורח רצוי במעגל הפנימי של מוזיקאים מניו אורלינס והופיע בכמה מהמועדונים הידועים שם כמו Sonesta Playhouse, Preservation Hall, Palm Court. המתופף האגדי של ניו אורלינס, ג'רלד פרנץ', אחרי סשן ב- Sonesta Playhouse הצהיר: "you sound great man, like one of us".

Harry Kanters מאמסטרדם הוא פסנתרן וירטואוז בסגנונות השונים של הג'אז המסורתי . ההתמחות שלו כוללת Ragtime, ניו אורלינס, Stride, Swing וביבופ מוקדם. עם הרפרטואר הנרחב שלו, הארי הוא פסנתרן פופולרי עם הרכבים של 'אול סטארס' וסולן אורח מבוקש מאוד עם להקות שונות. הוא הקליט עשרות תקליטים ואלבומים וחבר בלהקות How About Rita? והלהקה הבלגית  ‘New Orleans Night Owls’.

 

בהשתתפות:

Uli Wunner קלרינט (ברלין)

Jerome Etcheberry חצוצרה (פריז)

Amnon Ben–artzi טרומבון

Harry Kanters פסנתר (אמסטרדם)

Dor Bar Av כלי הקשה

Anton Lutsky סוזפון

 

צילום: Luca Vantusso/ Piet Gispen/ Patrick Martineau/ Peter Vit/ Victor List MUPERPHOTO

 

*כל התמונות מפורסמות בהתאם לסעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים. באם אתם מרגישים נפגעים מפרסום תמונות אלו, אנא הודיעונו מיידית למייל info@shamayim.co.il ואנו נסירן.

*ניתן לבטל כרטיסים בתוך 14 ימים מיום עשיית העסקה, ובלבד שהביטול ייעשה לפחות שבעה ימים, שאינם ימי מנוחה, קודם לתאריך המופע.
בניכוי דמי ביטול בגובה של 5% מסכום העסקה או 100 שקל, הנמוך מביניהם.

*הזכות לשינויים שמורה. קיום האירוע בהתאם להנחיות הממשלה ופיקוד העורף 

צפה בסרטון

הגדרות הדפדפן שלך לא מאפשרות להתקדם
יש ללחוץ על הכפתור למטה בכדי להמשיך
לרכישת כרטיסים לחץ כאן

בחירת כרטיסים

מערכת למכירת כרטיסים